fredag, august 16, 2013

Turen herover, skolen osv.

Jeg har ikke fået blogger siden jeg kom herover, men har haft travlt med ting til skolen, rundt og se jacksonville, fl og været på Hollywood Camp med min host sister. Dette indlæg bliver langt, men kommer til at fortælle om mit ophold indtil videre.

Rejsen herover.
Jeg tog til lufthavnen 3:30 am med min familie, hvorefter vi fik sagt farvel til hinanden. Jeg græd ikke, men var utrolig spændt på at komme afsted. Jeg rejste sammen med en masse andre skønne yfu'er til USA. Desværre havde jeg overvægt, så måtte lige af med 1300 kroner, så jeg kunne få alt med herover. Rejsen fra Danmark til Chicago gik rigtigt godt. I Chicago blev jeg desværre væk fra, de andre med fandt dem tilsidst igen, inden jeg gik til mig gate. Jeg sad sammen med en sød pige ved navn karoline, som jeg allerede havde mødt til infodagen. Vi snakkede frem om tilbage om vores udveksling år osv. Mit fly var forsinket og blev yderligere forsinket, da vi sad i flyet. Da jeg landede i jacksonville var jeg utrolig træt, men også spændt på at møde min værtsfamilie. De stod med et stort dansk flag, så jeg kunne kende dem. Jeg fik min baggage og derefter kørte vi hjem mod til huset. Jeg så mig omkring i huset og derefter gik jeg iseng, da jeg var meget træt efter den lange flyvetur. 

Værtsfamilien. 
Jeg har fået en rigtigt sød værtsfamilie, som gør alt for at jeg får det godt. Vi bor i "det nye jacksonville", hvor husene og butikkerne er ret "nye". 

Skolen. 
Skolen jeg skal gå på hedder first coast High school og er en rigtig stor skole med 2034 studerende. Jeg har fået mit skema, som jeg idag hvad over på skolen og få lavet lidt om på. Så det nye skema kommer til at hedde: spansk 1(2), fotografering 2, tema sport 2, matematik 2, kemi, geografi og engelsk.  

Sport 
Jeg skal spille fodbold i en klub kaldet fc jacksonville og starter meget snart. Til vinter hvor min skole tilbyder fodbold, vil jeg prøve at komme på deres hold, hvis jeg ikke er blevet for glad for at gå i klubben.

Hvad jeg har set de sidste par dage. 
Jeg har lavet en masse ting siden jeg kom til jacksonville, som festival, market, shopping, set jacksonville, mødt noget at værtsfamiliens familie, været på skolen et par gange, set stranden, været med grace på Hollywood Camp og en masse andre ting, som jeg løbende vil skrive om.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar